måndag 16 juni 2008

Bön för våra ungdomar

Kära ungdomar,
att blogga är jag inte van vid. Men inför Världsungdomsdagarna i Sydney vill jag ge mig in på detta äventyr. Det är min förhoppning att även ni som inte följer med till Sydney, ska få dela våra erfarenheter - och vara med oss i era tankar och böner. Så som ni är i våra.

Jag har formulerat den här bönen för er ungdomar. Låt oss tillsammans be den, så bildar vi en gemenskap i bön oavsett om vi är i Sverige eller i Sydney!

Herre Jesus Kristus,
sänd din helige Ande till de unga,
hjälp dem att älska dig av hela sitt hjärta,
gör dem generösa och entusiastiska i din tjänst,
ge dem iver för rättvisa, fred och försoning,
låt dem välja rätt väg genom livet,
ingjut i dem kärlek till bönen och sakramenten,
så att de alltid vill leva till din ära,
du som med Fadern och den Helige Ande lever och råder
från evighet till evighet.
Amen

+ Anders Arborelius OCD

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
kul att du bloggar biskopen. Ska läsa!
Linus

Anonym sa...

Kjempeflott

Anonym sa...

Mycket bra tycker jag också!

Anonym sa...

Bäste biskop Anders Vad kul att biskopen börjat Blogga. Våran Familj följer med intresse SUK och biskopens resa till Sydney och önskar er Guds Rika Välsignelse och den heliga Junfrun Marias Förböner för er resa. Mvh Familjen Lindberg Botkyrka

Charlotte Thérèse sa...

Kul att du har gett dig in i bloggosfären!

Jag länkar hit från min blogg (på senare tid ganska så präglad av en katt-olsk och katt-emplativ kattunge), och följer er på resan i tankar och böner!

Charlotte Thérèse

Unknown sa...

Jag blev glad överraskad av biskopens idé att blogga :-)
Från vår församling (Vår Frus Katolska Församling i Täby) åker 6 av våra ungdomar till möte i Sydney och vi blir många som kommer att följa er blogg.
Hoppas att ni alla, som kommer att samlas i Sydney ( och vi här hemma också) kommer att finna enighet och gemenskap med Gud, sitt samvete och med varandra.
Må Gud beskydda och vägleda er alla.
mvh
Bernard A.

Jonvel Kako (Jonny) sa...

Bäste Biskop Andres!

Jätte kul att du bloggar och låter oss vara en del av Vuden. Jag hoppas att ni får härliga dagar där ute och kommer hem välbehållna. Tack för att du alltid finns med oss.

Jonvel Kako (Jonny) sa...

Bäste Biskop Andres!

Jätte kul att du bloggar från Sidney och låter oss uppleva en del av Vuden. Jag hoppas ni får riktigt sköna dagar där ute och kommer hem välbehållna. Tack för att du alltid finns för oss.

Anonym sa...

Hej Biskop Anders,
vi har tittat och läst bönen..
Och vi tänker på er.

Hälsningar

Malen och Sara

Stockholm